Моји Magic шпилови #01 – Црна контрола!

Размишљао сам шта би било интересантно да представим о Меџику овај пут. Нисам професионални играч, па не размишљам много о новим шпиловима нити новим едицијама. Одувек сам био мисли да је боље направити прастари шпил, чија је цена увек била висока, него стално давати новце на редовном нивоу, а када карте застаре (јер све карте старе после годину, две услед сталног прављења нових едиција) останем са хрпом карата које нису вредне, а ни нарочито јаке. Као играч који се бави Меџиком преко дванаест година, сачувао сам у тој мојој историји скупљања неких веома вредних карата, чије комбинације дају јак и веома забаван шпил.

Слике неких веома вредних карата из игре које имам или вреди поседовати.

Решење је било да представим своје шпилове које сам до сада направио. Веома јаки шпилови, прављени искључиво у сврху да се лично забавим када се играм, остали су веома оригинални. Нигде на интернету нећете наћи овакве шпилове, јер сам у свом дугогодишњем игрању ове игре се трудио да будем оригиналан, па макар и по цену ефикасности шпила.

Шпилови су веома јаки, мада су неки између себе слабији или јачи. Неки побеђују чак и у првом потезу, док неки загарантовано победе у четвртом. Опет, неки моји шпилови су рањиви на одређене ствари, па ћу то и представити.

Стара слика једне вредне црне карте, Ноћне море, која често излази у новим едицијама и после много година и даље се често користи.

Да не смарам даље, представљам своју црну контролу. Неки играчи, можда је чак већина убеђена у то, мисле да је плава контрола и концепт counterspell-а најјачи облик контроле. Истог мишљења сам био и ја док сам био почетник у овој игри. НЕ. То је потпуно погрешна мисао, концепт плаве контроле не може да се мери са црном „discard a card“ контролом. Црна контрола је надмоћна, јер она нпр. за једну ману одбаци једну карту. Чак да противник не одбаци каунтер, или не спречава такве врсте магије, он себе полагано доводи до нула карата у руци. А ако почне да каунтерима спречава моје дискард карте, он себи практично скида карте из руке, а уз то још и троши ману. Обе ситуације су добре за играча који се игра црном контролом.

Затим, плава контрола може да контролише противничка створења или да их враћа у руку, али црна контрола ради да их потпуно уништи и одведе у гробље, а одатле може да их диже под својом контролом. То је бољи начин, јер се под плавом контролом, створење услед disenchant-a, јер плаве карте које контролишу створење су обично енчанти, може вратити назад у пређашње власништво.

Duress

Хајде да кренемо са есенцијом шпила, картама које служе за одбацивање противничких карата. То су duress, hymn of tourach и ravenous rats. Химне Турахове су изванредне, али Дурес је ту како би црни играч могао у раној фази игре да одбаци противнику неки гадни енчант, јер једном када играч спусти енчант, црна контрола нема начин да га уништи. Пацови су добри, иако када они уђу, сам противник бира коју ће одбацити карту, јер су створења. Самим тим служе да бране нешто док у игру не дођу велике звери. Осим њих, карата које одмах по уласку у игру, противнику одбацују карту, ту су и hypnotic specter-и, који периодично ударају и терају противника да одбацује карту, и то насумично.

edictbonebefoul

Друга одлика црне боје, сем дискарда, је уништавање створења у огромним количинама. Тако и шпил је препун diabolic edict-а, chainer’s edict-а, befoul-а и bone shredder-а. О диаболичном и Чејнерском едикту није вредно говорити, треба само прочитати шта те карте раде и колико коштају. Befoul односно Укаљање, уништава или створење или земљу. Истина је да црна има карте које могу да униште земљу, али нема ништа осим укаљања које уништава или једно или друго. Зато ова „обична“ карта одлично чучи у шпилу. Једина замерка је њена цена, али је са обзиром да је обична карта, и то у реду. Изједач костију је одличан јер убија створење, сам је летач, па тако може да брани од противника. И њега и пацове сам ставио и из још једног разлога.

USPhyrexianTower

Ставио сам у шпил phyrexian tower, земљу која каже да одбациш створење и добијеш две црне мане. Изузетна карта која много убрзава шпил, а и штити ме у одређеним ситуацијама које ћу даље описати. Тако, ја одиграм пацове или овог изједача, а затим у наредном кругу их одбацим како бих произвео додатне две мане. Е, ту се онда призивају монструозности.

visphage

Од великих бића и ствари имам Висару, која осим што је дебела Горгона (5/5) има особину да за тап убије биће. Имам Фагу (или Фејџа, како год желите), још једну легенду која када пипне биће, уништи биће, а када пипне играча, уништи играча! Одлична карта, али веома скупа па тако свако мана убрзање одлично дође.

Phyrexian Negator

Осим њих, имам phyrexian negator-е који су веома ситуационе карте. Они су дебели, али имају огромну ману – за сваку штету коју приме ја морам да одбацим нешто из игре у гробље. Доста незгодно када се играм против нечега што може да наноси директно штету, па их према таквим шпиловима не спуштам или не спуштам без Фирексијског замка, како бих га могао одбацити пре него што штета падне на њега.

Имам и једног шетача универзумом (planeswalker-а), у питању је Лилиана. Лилиана је прелепа јер има особинe којe одбацују карту, које ти траже карту из библиотеке (шпила) и које подижу сва мртва створења под твоју контролу. Савршено, а кошта само пет мана.

braidfeeder

А сада ћу Вам представити једну комбинацију, која вероватно нигде у свету није ухваћена да се игра, вероватно јер није аутоматска победа, али је веома јака. У питању су две карте, Брејдс и guiltfeeder. Брејдс је биће, које тера сваког играча да на почетку свог потеза одбацују по једну ствар из игре у гробље. На тај начин ради две корисне ствари за мене, ем скида противничке ствари из игре, ем их ставља у гробље. Затим убацим Фидера, биће које каже да противник губи по један живот за сваку карту коју има на гробљу, када овај напада. Значи да сваки круг, Фидер скида додатни живот, а уз гомилу карата које имам да одбаце карте противнику, вероватно и по два, три.

Ashen Powder

Осим тога, веома сам везан за следећу карту, која можда није потпуно прикладна овом шпилу, али ја волим да се играм са њом. У питању је ashen powder, карта која диже под моју контролу створење са противничког гробља. Обично играч, када му наредим да одбаци карту у првим круговима баца у гробље своје звери јер зна да их у скорије време неће успети ставити у игру. Ту је ова карта права посластица, која ми даје то његово створење које често налупа свог играча до смрти. Веома деморалише играча када га убијете пар партија његовим монструмима. Зато је црна контрола толико добра.

arenaspirit2

Наравно, потребно је убрзати шпил и у смислу вучења карата. Најбоља, по мени, карта за то је phyrexian arena. Енчант који сваки потез каже да губиш живот и добијеш додатну карту је одлична ствар, али има једну ману. Полагано те убија, а црна боја као што смо већ рекли, нема начина да уништи енчант. Зато сам, за сваки случај, ставио и consume spirit, карту која прави штету нечему и даје ти животе за сваку штету коју направи. На тај начин имам увек пар потеза више пре него што спржим сам себе, а обично је то сасвим довољно за победу.

Spawning Pool

Земље осим Фирексијског замка, су мочваре, а имам и два spawning pool-а. Сасвим довољно је два јер они служе као створења која могу да бране и да се регенеришу, како ме нека стока и дебела противничка створења не би налупала у првих пар потеза.

Садржај шпила:

Земље:

1x Phyrexian Tower

2x Spawning Pool

18x Swamp

Створења:

3x Ravenous Rats

2x Bone Shredder

2x Phyrexian Negator

3x Hypnotic Specter

2x Braids, Cabal Minion

2x Guiltfeeder

1x Visara the Dreadful

1x Phage the Untouchable

Магије:

4x Duress

2x Chainer’s Edict

3x Diabolic Edict

4x Hymn to Tourach

2x Phyrexian Arena

2x Befoul

2x Ashen Powder

2x Liliana Vess

2x Consume Spirit

Ето! Шпил на месту, 60 карата! Сваки шпил који направим има 60 карата, никада ниједну више. На тај начин комбинације пре излазе, пре долазе важне карте.

Не верујем у sideboard (могућност у игри где играч има додатних 15 карата, које су обично ситуационе и стављају се само против тог шпила или играча), то ми је баш неправедно, па самим тим ни не правим такве шпилове.

Надам се да сам подстакао на размишљање играче Меџика о својим шпиловима и начинима на које би могли да унапреде своје шпилове. И наравно, ако неко жели да се опроба против мог шпила нека ме контактира, радо ћу се играти.

~ од Тајни Свет на 4 новембра, 2009.

Постави коментар